سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانشمند بی عمل مانند تیرانداز بی زه[کمان[است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

اﻴست ! توجه: خداحافظ رﻔﻴق
راستش اصلًا ذﻫﻨﻴت خوبی نداشتم نسبت به رزمنده های جنگ.چون تابه حال تمام تصاوﻴری که ازجنگ توی ﻓﻴلما دﻴده بودم تﺸﻜﻴل شده بود ازﻴه سری آدمای ماوراﻴی که بااتکا به قدرت اﻴمان اغراق شده مثل قدﻴﺴﻴن بی گناه ﻫﻤﻴشه در صحنه های نبرد ﭙﻴروز می شدن و کار شب و روزشون ﻨﻴاﻴش و نماز و استغفار بوده. به ﻫﻤﻴن دﻠﻴل ﻫﻴچوقت نتونستم به اونا نزدﻴک بشم،درواقع ﻫﻴچوقت درکشون نکردم و شاﻴد بعضی جاها بدم اومد از اﻴن همه افراط در پرداختن به معنوﻴات.
همه اﻴنا مربوط به قبل از دﻴدن ﻓﻴلم"خداحافظ رﻓﻴق" بود.اﻴن ﻓﻴلم4 اﭙﻴزودی ساخته بهزادبهزادپور_ که خودش هم درزمان جنگ رزمنده بوده_ محصول1382 هستش. اﻴن ﻓﻴلم ﻴک ﻓﻴلم جنگی ﻨﻴست، بلکه ﻓﻴﻠﻤﻴست درباره جنگ.به شدت احساسی و لطﻴف ساخته شده_مخصوصاً اﭙﻴزود چهارم_ فارغ ازتمام ﺒﮕﻴروبدارای مرسوم ﻓﻴلمای جنگی، توجه مخاطب روبه ﺸﺨﺼﻴت واقعی رزمنده ها وواﻘﻌﻴت جنگ جلب می کنه.
ومن با دﻴدن اﻴن ﻓﻴلم بود که ﻔﻬﻤﻴدم بزرگی وزﻴباﻴی کار اﻴن آدما دﻘﻴقاً اﻴنجاست که اونا نه به عنوان قدﻴﺴﻴنی که ازجانب خدا مأمورنجات اﻴران باشند،بلکه درمقام انسانهای وظﻴفه شناسی که اتفاقاً ﺨﻴلی هم عادی بودن از خونه و زندﮔﻴشون زدن وبرای دفاع از خاکشون به جبهه ها رفتن.
حالا از ﺼﻤﻴم قلب برای رزمنده هاو ﺸﻬﻴدا احترام قائلم وبا تمام وجود ازشون ممنونم. مرسی بچه ها.
 
      sandalichoobi@yahoo.comمرﻴم ، 9 مهر85     



الهه : خدا حافظ رفیق

وقتی دیدم مریم روی این فیلم مطلب نوشته ازش اجازه گرفتم که آخر این مطلب چند خطی بنویسم . من همیشه عاشق این قشر از جامعه بودم . افرادی که رفتن و به موندن و ایستادن رو به خم شدن ترجیح دادن .

من معتقدم ما تا همیشه ی تاریخ وام دار این افراد هستیم . چون مطمئن نیستم که اگر خودم اون موقع عاقل و بالغ بودم می رفتم یا توی خونه م سنگر می گرفتم . به نظر من توی سینما تنها کسی که حق مطلب رو در مورد این افراد ادا می کنه حاتمی کیاست . هر کدوم از فیلم هاش رو بارها دیدم و هرگز سیر نشدم .

اما فیلم خداحافظ رفیق حکایت دیگه ای داشت . من با هر اپیزود این فیلم گریه کردم .هرگز چنین تصویر گری ای از عشقبازی رو ندیده بودم .هنوز بعد از مدتها که این فیلم رو دیدم تحت تأثیر اون حال و هوام . به خصوص اپیزود اول که تصویری متفاوت از مرگ رو نشون میداد بسیار تأثیر برانگیز بود . هیچوقت به مرگ اینطوری نگاه نکرده بودم . زیبا و خواستنی .

به تمام کسانی که این فیلم رو ندیدن پیشنهاد می کنم حتماٌ ببینن . واقعاٌ آدم با ندیدنش چیزهای زیادی رو از دست میده .

 

 Elahed62@yahoo.comالهه

دهم مهر هشتاد و پنج

Want to be your own boss? Learn how on Yahoo! Small Business.

 نوشته شده توسط الهه درویشی در چهارشنبه 85/7/12 و ساعت 5:0 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

کنج دنج
مدیر وبلاگ : الهه درویشی[26]
نویسندگان وبلاگ :
مریم وزیری (@)[8]



آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 74974
جستجو در صفحه

لینک دوستان

خبر نامه