سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
منفورترین مردم نزد خداوند، فقیر متکبّر وپیر زناکار و دانشمند بد کار است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

« صاحبدلان »

دیروز توی وبلاگ یکی از دوستان مطلبی راجع به سریال های ماه مبارک خوندم . ایشون این سریالها رو مورد نقد قرار داده بودن و انتقادهایی هم کرده بودن . من هم در مورد پوچ شدن برنامه های تلویزیون با ایشون موافقم اما نه کاملاً.

من خودم جزو کسانی هستم که بسیار در مورد تلویزیون و سینما سخت گیرم. شاید از بین هر صد تا سریالی که ساخته و پخش میشه یکیشون توجه منو جلب کنه و به نظرم ارزش دیدن داشته باشه.که یکی از این موارد سریال صاحبدلانه.

این دوستمون این مجموعه رو مورد انتقاد قرار داده بودن و گفته بودن توی این مجموعه شخصیت خلیل خیلی اغراقی شکل گرفته و تا حد یه پیامبر بالا رفته .به نظر من اینطور نیست.توی همین دنیای دود گرفته ی ما خیلی ها هستن که دلشون اونقدر به خدا نزدیکه که آدم تعجب میکنه.امثال خلیل دور و بر ما کم نیستن . امثال جلیل هم کم نیستن . شاید همه ی ما یکی دو نمونه از این افراد رو در اطرافمون بشناسیم.

به نظر من آقای لطیفی توی این مجموعه بسیاری از ظرائف رو مد نظر قرار دادن.شخصیت پردازی این فیلم فوق العاده است . کمی به اطرافتون نگاه کنید . چند تا رامین می شناسید؟ بچه های هم سن و سال خودمون که ایمان دارن  ولی به هر دلیلی بروزش نمیدن. حتی خیلیا هستن که فکر می کنن پیش دوستاشون افت داره اگه بگن که نماز می خونن .اینا نمونه های نادری نیستن .

یا شخصیت شاهین . اون که دیگه حتی به دقت کردن هم نیازی نداره. نمونه هاش تو جامعه خیلی زیادن .آدمایی که نمیدونن از خودشون و از زندگی چی می خوان. گمشده هایی که فقط به خودشون و آرزو هاشون فکر می کنن. بدون اینکه بخوان بفهمن درست ترین راه برای پیشروی کدومه. فقط دنبال سریعترین راه میگردن .

شخصیت فریده و مادرش هم که فکر می کنم ملموس ترین عناصر این مجموعه هستن .دکتر هم کم نداریم.

اما شخصیت دینا . ترکیب زیبایی از دختر مومن و باوقار و دختر شلوغ و متجدد امروزی.به نظر من این نقش خیلی زیباتر و دقیق تر از دیگران شخصیت پردازی شده .اعتقاد و ایمان اون به خدا و بعد ایمانی که به پدربزرگش داره در کنار واقع بینی که این دختر جوون داره و پدربزرگش نداره به اضافه ی شیطنت ها و گوشه کنایه های وقت و بی وقتش به نوعی چیدن تضادها در کنار همدیگه ست . که هم باعث پیشبرد فیلم شده و هم باعث دلمشغولی مردم .

اما شخصیت حشمتیان رو من اغراق شده و غیر واقعی می بینم . آدم خوبی که خوب نشون نمیده . ترکیب اون و همسرش در کنار هم غیر واقعیه. یکی اینطوری و دیگری.....

و نکته ی آخری رو که من حیفم میاد نگم انتخاب دقیق و قابل توجه و بسیار هوشمندانه ی بازیگرانه . هر کس توی این مجموعه به خوبی میدونه که چیکار باید بکنه و بازیگرانی انتخاب شدن که هر کدوم شخصیتی  که باید بسازن رو به خوبی شناختن و ساختن .

و حرف آخر اینکه حیفه این همه نکته رو ندیده بگیریم و این مجموعه رو با بقیه از یه چشم نگاه کنیم.

الهه


 نوشته شده توسط الهه درویشی در شنبه 85/7/29 و ساعت 3:0 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

کنج دنج
مدیر وبلاگ : الهه درویشی[26]
نویسندگان وبلاگ :
مریم وزیری (@)[8]



آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 74949
جستجو در صفحه

لینک دوستان

خبر نامه